söndag 18 april 2010

Möhippa och killkväll

Igår kväll åkte jag in till stan för att vara med en stund på Lindas möhippa. Vi åt mat på Amerikabaren där det bjöds stekt rödspätta med potatis och champinjoner, till dessert blev det hallon, citronsorbé och italienska maräng. Det var riktigt god mat och tydligen väldigt gott vin(men det får jag smaka på om sisådär ett år eller nåt=) ). Sedan drog de andra vidare ut på nattliga äventyr, men jag var ganska så trött så jag åkte hem.

Medan jag var på stan hade Patrik och Felix killkväll med August och Joe. När jag åkte var det spelade alla fyra killarna bandy på vår altan, sedan hade det varit filmkväll och tillslut hade småkillarna somnat. Så när jag kom hem hittade jag två trötta pappor framför tvn.

Idag var det en del renovering som stod på schemat, hann att måla och fixa lite nere i källaren så snart blir nog vår "matkällare" klar. Sedan kom Gerd förbi på lite fika så då fick jag ta en paus =). Ikväll blir det en lugn kväll i soffan, förhoppningsvis med någon bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar