söndag 23 januari 2011

Min födelsedag

Idag blev jag alltså ett åt äldre, men det känns ganska bra. Det har hänt mycket sedan min förra födelsedag, men det absolut viktigaste är ju såklart att vår familj utökades med en liten familjemedlem till. Men dagen började med att Felix och Patrik så fint sjöng för mig och berättade att vi skulle åka till Allum och där skulle jag få shoppa, men bara saker till mig =). Hittade ett par jeans, en tunika, två linnen och en scaref. På eftermiddagen kom mamma, pappa, svärmor, svärfar, Malin, Andreas, Nova och Vilda hit på middag. Vi bjöd på tapastallrik till förrätt, ugnsrostade rotfrukter med kyckling och fläskfilé med olika såser till varmrätt och till efterätt blev det hallonpannacottapaj och chokladfudgetårta. Jag hoppas att alla blev mätta och belåtna. Fick en massa fina presenter av familjen, en ljusstake från Eva Solo, pengar, tårtfat med kupa, kakfat i två våningar, hortensia med fin kruka och underläggstallrikar. Tusen tack för allt fint och för alla grattis sms som jag fått idag, ska försöka svara på dem imorgon för nu tror jag det är dags att sova.....

Uppdukat för middag
Förrätten: Tapas tallrik
Jag =)
Varmrätt: Ugnsrostade rotfrukter med... 
kycklingfilé, fläskfilé och såser
Sen blev det lite slappande i soffan innan desserten
Dessert: Hallonpannacottapaj 
och chokladfudgetårta
Dags att öppna paket
Den fina ljusstaken från Eva Solo
Nova och Felix bygger med kapplastavar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar