lördag 23 juli 2011

Danmark

I tisdags packade vi bilen full och begav oss söderut. Vi hade några ärenden på väg och kom därför iväg lite senare än det var tänkt, men resan dit gick toppen och när vi kom fram väntade oss ett dukat bord =). Sämre kan man ju ha det. Vi har bott hos min kusin och hennes familj under vår vistelse. På onsdagen hade vi fint väder och begav oss till stranden. På kvällen blev det grillad kalkon till middag, Patriks favorit!  Torsdagen bjöd på en dag på stan med lite shopping innan vi åkte ut till min moster för middag. Hon bjöd på nyfångade rödspätta med kokt potatis, hollandaisesås och remoulade, både Felix och Gustav åt fisk tills det sprutade ur öronen. Igår var det regn och kallt hela dagen så vi begav oss till simhallen för lite lek och bus innan vi shoppade lite mer. Vi har haft några riktigt härliga dagar i Danmark med mycket god mat, vin, trevligt sällskap och en massa skoj! Tusen tack för allt!

Nu e vi på väg på semester
Fick musiga tacos när vi kom fram
Sen fick Felix hoppa av sig lite efter en hel dag i bilen
Felix är redo för krabbfiske
dessvärre blev det inga krabbor denna gången =(
Stranden har en stor och härlig lekplats som vi naturligtvis använde 
Felix och Patrik hoppar högt
Sen blev det glass i skuggan.
 Det räckte med en glass som jag, Felix och Gustav delade på
Jag och Gustav
Felix åkte grävmaskin
Innan middagen spelade Jens och Felix fotbollsspel
Middag med grillad kalkon
På torsdagen gjorde vi stan och åt lunch på Börsen
Jag och Patrik delade på en megatallrik med nachos, kyckling och tillbehör
Felix åt en hamburgare
På kvällen var det middag hos min moster
I deras växthus växte det massor med tomater som Felix gärna åt. (han som egentligen inte gillar tomater och aldrig annars äter det=))
Fredag förmiddag tillbringades i simhallen
Gustav och Patrik
 Efter badet blev det lite mer shopping och ibland får man använda sig av mutor när ens treåring inte tycker det är så kul att gå i affären
Min stora kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar