söndag 19 februari 2012

Det blev inte riktigt som planerat....

Igår var det inte min tur dag =(. Mor och far skulle passa barnen när vi skulle på 40-årsfest och de blev sjuka i feber och förkylning. Pariks föräldrar låg också sjuka, våra systrar var upptagna båda två och ja de andra vi kom på var antingen upptagna eller sjuka. Men jag beslutade mig för att åka ner på kalaset själv och sen åka hem på kvällen eftersom Gustav fortfarande var lite krasslig. På väg ner till Varberg där festen var får jag motorstopp med vår 3 veckor gamla bil och sen blir jag ståendes där i regn, blåst och kyla. Kunde kolla att oljan var bra, men så mycket mer kunde jag ju inte bidra med så som tur var kom min kompis Emmas pappa och man och hjälpte mig. De försökte få igång bilen, men inget lyckades så nu står den på en parkering i Varberg och jag fick ta tåget hem igår kväll. Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Men festen var jättetrevlig och jag är ändå glad att jag kom iväg och fick träffa Emma och Peter. Nu är Patrik på väg ner till Varberg med sin mamma för att se om de kan få igång bilen. Annars får den bogseras till verkstad imorgon. Vi har ju iallafall en 6 månaders försäkring genom bilfirman så allt löser ju sig till slut! Hoppas ni hade en trevlig lördags kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar