söndag 25 oktober 2009

Bakväder

Idag har det verkligen varit en trist och grå dag. Så när jag kom hem från jobbet satte jag igång att baka. Idag blev det en omgång med bröd med vallmofrö på som jag ska bjuda på när jag ska ha inredningsparty för Innerum på tisdag. Sedan gjorde jag en omgång med bullar. Halva degen gjorde jag kanelbullar av och den andra halvan fyllde jag med mörk choklad. Har aldrig testat att fylla med choklad tidigare så vi får se hur det smakar, men det rann ut en del av chokladsmeten så man kanske skulle gjort snurror istället. Ja ja man lär sig alltid något nytt. Får se om jag bjuder på bullarna eller något annat trevligt till fikat på tisdag. Så nu är det snart dags att krypa upp i soffan med en kopp thé och nybakade bullar. Trevlig söndagskväll!

Bröd med valmofrön


Bullar med chokladfyllning


Kanelbullar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar