torsdag 8 oktober 2009

Matförgiftning???

Igår kväll när Patrik kom hem från jobbet åkte jag hem till en kompis för lite tjejsnack. Köpte med mig ett paket "Ben & Jerry"(chokladglass med brownie och choclatechipcookies smak, Mums!) Köpte även med mig en pizza då min kära vän inte ätit någon middag. Efter att jag ätit en bit pizza började jag få lite ont i magen, men viftade bort det med att det går nog snart över. Vi fick i allafall i oss en del av den goda glassen också. (Kan verkligen rekommenderas!) Men magontet ville inte ge med sig utan blev bara värre och värre. På väg hem började jag även må illa. Så det blev direkt ner i sängen när jag kom hem. Väl där började jag kräkas och hade fruktansvärt ont i magen så jag tror stenhårt på matförgiftning av pizzan. Mår bättre idag, inget illamående, men ont i magen och känner mig lite seg så det får bli en lugn dag i soffan med en massa barnfilmer. Som tur är blev inte min kära vän sjuk, så jag måste ha fått en dålig bit!

1 kommentar:

  1. Usch det låter inget vidare! hoppas att du blir frisk snart.

    Jag brukar kika in på din blogg i bland (fick adressen av malin)och det är roligt att läsa om allt ni gör och allt du bakar=) Jisses hur hinner du med??

    Kram Jenny

    SvaraRadera