tisdag 3 januari 2012

Besök x 2

Idag har jag och grabbarna haft besök nästan hela dagen. Vi började dock med en lång och riktigt kön morgon i soffan. Strax innan lunch kom Frida, Alma och Alice hit på besök. Vi käkade pitabröd fyllda med en massa grönsaker och grillad kyckling. Efter maten ville barnen gärna gå ut så efter att ha fått på fyra barn och oss själv kom vi äntligen ut för att märka att det precis börjat regna. Men vi trotsade regnet och höll oss nog ute i 20 min iallafalla =). Sen fick vi gå in och värma oss med lite fika innan det var dags för dem att bege sig hemåt igen. Tack för ett mysigt spontanbesök.






!5 minuter efter att Frida rullat iväg med bilen kom nästa gäng på besök det var mina barndomsvänner Mahsa och Emma med familjer som kom hit på middag. Vi bjöd på limekyckling med ris och sallad. Till efterrätt hade jag gjort det lätt för mig och köpt en bigpack med glass och gjort chokladsås(vi brukade alltid äta detta under högstadietiden). Barnen lekte och busade jättebra ihop och vi hann även planera lite smått för att åka iväg till Stockholm på tjejhelg under våren =). Tusen tack för en trevlig eftermiddag. 

Pata och Felix bygger med plusplus
 Emma, jag och Mahsa
 Småbarnen lekte ihop
 De stora barnen var fullt upptagna med att bygga plusplus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar