söndag 18 mars 2012

Tjejhelg i Falkenberg

I lördags morse åkte jag in till stan och hämtade upp Ann-Katrin, Karin och Marie för en riktig tjejhelg. Vi började med några timmars shopping på Gekås i Ullared, där vi även käkade lunch. Det var galet mycket folk inne på Gekås, men vi fick handlat en del alla fyra så med en fullpackad bil fortsatte vi färden mot Falkenberg och strandbaden. När vi kom fram blev det incheckning och ett glas vin på rummet innan vi fortsatte ut på stranden för en promenad och fotografering. Sedan blev det till att fixa iordning sig innan vi åt en supergod middag på hotellet. Restaurangen hade helt underbar inredningen och maten var utsökt. När vi ätit klart var vi med i ett musikquiz som jazzbandet på hotellet hade och vi tog (eller rättare sagt Ann-Katrin fixade) hem segern och en flaska bubbel =). Ett toppen slut på en riktigt trevlig dag. Efter en god natts sömn åt vi en dunderfrukost innan vi begav oss hemåt igen. Hela helgen har verkligen varit toppen, förutom att vi saknade solen. Kan starkt rekommendera ett besök på strandbaden i Falkenberg. 

Karin och Marie på rummet
 Ann-Katrin
 Jag blev firad i efterskott. Tusen tack för presenterna =)
 Ute på bryggan vid Skreastrand
 Vi hann med...
 ... mycket kul!
 Fina Skreastrand
 Jag 
 The fantastic four
 På restaurangen

 Grillad forell med potatismos, vaniljkryddad fänkål och kräftsky. Mums!
 Citron och marängpaj
 Jag
 Utslagslåten i musikquizet
 Vi blir serverade vår vinst
 Mys i lobbyn
 Ann-Katrin och jag
 Frukosten var helt underbar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar