söndag 11 juli 2010

Gerds 50-årsfest

Igår var vi på min faster 50-årsfest på Orust. På dagen lämnade vi av Felix hos farmor och farfar, sen packade vi in oss i bilen och hämtade upp min föräldrar på vägen. Det blev en väldigt lyckad fest, vädret var underbart, maten var god och människor glad och trevliga. Det bjöds på grillade kycklingfiléer och fläskfiléer, fransk potatissallad och fyra olika kalla såser. Sedan blev det kaffe och tårtbuffé som jag och farmor hade bakat. Sen blev det dans och bar. Gerds särbos band spelade in till sent på natten och det var riktigt röj tills vi åkte hem strax före kl.02.

Malin, Vilda och Patrik

Grillning på gång

Arnold, min pappa, Barbro och min mamma

Malin och Vilda

Patrik och jag

Syster yster hade gjort en fin presentlåda
(pengar till ett nytt kök var presenten)

Amanda och jag

Födelsedagsbarnet

Blomtårta
(Sockerkaksbotten, tobleronefluff, hallonmousse, grädde och täckt med sockerpasta)

Mockatårta
(Marängbottnar och mockakräm)

Moussetårta
(Browniebotten och jordgubbsmousse)

MC-tårta
(Sockerkaksbotten, vaniljkräm och hallon)

Födelsedagsbarnet fick en tavla gjord på
en massa små kort på henne själv utav oss

Fest på logen


Min farmor och hennes syster

Jag och min man

Jimmie, pappa och Patrik

Fullt ös

Två glada systrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar