tisdag 9 november 2010

Ny vecka.....

Nu har ännu en ny vecka börjat och vi har redan hunnit med en hel del =). Igår var vi i Nol på öppna förskolan för att ta porträttbilder på Felix eftersom de inte gör det på hans dagis. Var en riktigt duktig fotograf så jag hoppas bilderna blir fina. 


Idag har vi varit på möte på banken, bytt till vinterdäck på nya bilen och storhandlat. Precis när jag kom hem efter att ha handlat ringer de från dagis och Felix har haft ont i huvudet, kräkts en gång och somnat på soffan. Men de trodde inte att det var magsjuka utan huvudvärken som gjorde att han kräktes. Jag fick iallafall slängt in matvarorna i kylen och skyndade ner till dagis. Där hade Felix vaknat och lekte som vanligt. Jag fattar ingentingt, har försökt frågat om han slagit i huvudet, men inte fått något bra svar än. Han får iallafall vara hemma med mig och Gustav imon för säkerhets skull. Han har dock varit som vanligt hela eftermiddagen och ätit och druckit så magjuks tror jag inte att det är. 

Ikväll har vi haft besök av tre goda vänner Ann-Katrin, Karin och Marie. Var längesedan vi sågs sist så det var verkligen kul att vi kunde få ihop en kväll när vi kunde alla fyra. Vi bjöd på smördeg fylld med skink- och vitlöksröra, klyftpotatis och sallad. TIll efterrätt blev det hemgjord chokladmousse med hallonsås. Tusen tack för de fina kläderna till killarna och en trevlig kväll!

Imon ska vi nog försöka baka lite efter önskemål från stora sonen. Får väl se vad vi kan komma överrens om  =). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar